Manage email marketing

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing gebruikt de snelheid en het gemak van e-mail om rechtstreeks met uw potentiële klanten te communiceren. Belangrijke berichten, tips, updates en promoties kunnen worden bezorgd aan mensen die zich hebben aangemeld voor uw mailinglijst.

Werkt het nu voor jou?
De vragen die u uzelf moet stellen om te bepalen of uw huidige e-mailmarketing werkt of niet, zijn als volgt:

Wordt er over mijn campagnes gesproken?
Leiden mijn campagnes bezoekers naar mijn website?
Leveren mijn campagnes geld op?
Als u op een of meer van deze antwoorden nee antwoordt, moet u verder kijken naar optimalisatie.

Wat heb je nodig om een ​​effectieve e-mailmarketingcampagne te implementeren?


1. Ken uw doelgroep

Voordat u erover nadenkt om een ​​nieuwe campagne te starten, moet u een zeer duidelijk beeld hebben van wie uw ideale doelgroep is. Neem zoveel tijd als u nodig heeft om ervoor te zorgen dat u dit hebt gedaan; zonder dit verlaagt u het succesniveau aanzienlijk voordat u zelfs maar begint.

Kent u de demografische gegevens en kenmerken van uw doelgroep? Gebieden om naar te kijken zijn onder meer:

  • leeftijd
  • geslacht
  • opleiding
  • inkomen
  • burgerlijke staat
  • gezinslevenscyclus
  • levensstijl
  • Activiteiten en interesses
  • attitudes en overtuigingen

Doe je onderzoek en je effent je pad naar een succesvolle campagne.

2. Volg de regels

Het is uw verantwoordelijkheid om de “spam” -wetten voor uw land te kennen en te begrijpen. In de VS is dit de “Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act of 2003” of CAN-Spam. In Canada is dat Bill C-28: Canada’s Anti-Spam Legislation, of CASL — dit treedt in werking op 1 juli 2014. Controleer uw land en als u van plan bent om een ​​e-mail te sturen naar klanten in de VS en Canada, moet deze wetten ook kennen.

3. Duidelijke doelstellingen

Voordat u uw eerste campagne maakt, moet u beslissen waarom u met uw klanten communiceert. Enkele vragen die u zich moet stellen voordat u verzendt, zijn:
Waarom verzend je? Is het om gebruikers op te leiden? Evenement aankondigen? Een product promoten?
Wat wil je dat je lezer doet?
Hoe weet je dat je succesvol bent?
Door duidelijke doelstellingen te definiëren en te bepalen hoe u het succes van een campagne gaat meten, wordt uw campagne effectiever.

4. Levensvatbare, schone, specifieke gegevens

Als u al een e-maillijst heeft, wilt u er zeker van zijn dat u de meest nauwkeurige lijst heeft. Zorg ervoor dat u uw lijst bijsnijdt om onnauwkeurige informatie te verwijderen, e-mails opnieuw inactief te maken en afmeldingen op te schonen.

5. Moedig opt-ins aan

Als je begint met een frisse nieuwe lijst, wil je mensen aanmoedigen om zelf te selecteren door zich aan te melden.

Zorg voor een aanmeldingsformulier of feature box op uw voorpagina.
Zorg voor een aanmeldingsformulier op alle webpagina’s of berichten.
Het aanbieden van een gratis weggeefboek, audio of video kan het aantal aanmeldingen verhogen.
Gepersonaliseerde bevestigingen en bedankmails kunnen de betrokkenheid vergroten.

6. Creëer uw campagne

Volg uw doelstellingen en zet een campagne op die standaardelementen en aangepaste elementen omvat. Enkele dingen om op te merken zijn:

Dubbele opt-in is niet alleen de beste methode, het is ook de eenvoudigste manier om aan de regels te blijven.
Opt-out-links moeten duidelijk zichtbaar zijn.
Pas uw e-mailsjablonen aan uw website en bedrijfsbranding aan.
Schakel tracking in voor uw campagne.
Profiteer van de planning van auto-responder.

7. Maak uw e-mails

Maak op basis van uw doel uw e-mail of een reeks e-mails. Zorg ervoor dat u zich concentreert op geweldige teksten.

8. Volgen en testen

Door de tracking in te stellen voordat u de campagne start, blijft u gefocust op uw doelstellingen en kunt u bevestigen dat u vooruitgang boekt.

Metrische gegevens die u zou willen bijhouden, zijn onder meer:

  • Afleverbaarheid. Hebben ze de e-mail ontvangen?
  • Open ratio. Hebben ze de e-mail geopend?
  • Klik door. Hebben ze op de oproep tot actie geklikt?
  • Omrekeningskoers. Zijn ze klant geworden?

 

Succes met je email marketing!

Manage email marketing
Schuiven naar boven