Negatieve review voor je webshop: zo ga je ermee om

Een negatieve review raakt jouw bedrijf. Dat hoeft niet perse slecht te zijn. De product reviews die slecht zijn kan je ook benutten. Wanneer je weet wat je moet doen, kan je voorkomen dat jouw bedrijf eronder moet lijden. De volgende stappen helpen je om er het beste uit te halen voor jouw webshop.

Bewaar de rust

Het is niet mogelijk om alleen maar tevreden klanten te hebben. Soms komt er een negatieve review. Het is belangrijk om de rust te bewaren. De negatieve review knaagt natuurlijk aan je, maar het is ook niet het einde van de wereld. Wanneer je enkele slechte reacties ontvangt komt de wereld echt niet stil te liggen. Rustig blijven is dus heel belangrijk.

De review publiceren

Als de review jou onder ogen komt, dan is deze in de doofpot stoppen het slechtste wat je kan doen. Je kan juist beter de review wel publiceren. In de eerste plaats is het voor potentiële klanten belangrijk om te zien dat je eerlijk bent. Bijna geen enkele consument vertrouwt bedrijven met louter positieve reviews. Door eerlijk te zijn kan je een goede slag slaan. Vervolgens moet je wel de goede stappen zetten. 

De situatie evalueren

Wanneer je onderzoek doet, dan ontdek je wat er fout is gegaan tussen jouw bedrijf en de klant. Hoe meer je hierover weet, hoe beter je dit kan repareren. Daarnaast is het ook fijn om te weten waar de zwakke plekken in jouw product of dienst zitten. Die kan je er dan uit halen voor het vaker gebeurt. Je moet dit eigenlijk bekijken zoals je dat zou doen als je bij de klantenservice van een fysieke winkel zou staan. Het is belangrijk om te weten dat je online zelfs wat meer tijd hebt om hier goed mee om te springen omdat de klant niet voor je neus staat.

Toon jouw reactie

Dit is misschien wel het belangrijkste. Je moet de review niet negeren. Het is slim om op 10 procent van de positieve reviews te reageren, maar het is nog slimmer om op 100 procent van de negatieve reviews te reageren. Probeer dit ook altijd binnen 24 uur publiekelijk te doen, zodat iedereen ziet dat je het serieus neemt. Zorg ook dat je een oplossing voor het probleem hebt als je reageert. Dit maakt jouw reactie alleen maar nog krachtiger naar buiten.

Bron: Zakelijkgenie.nl

Negatieve review voor je webshop: zo ga je ermee om

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven