Als startende ondernemer met waarschijnlijk een enorme passie voor het product of de service, kan het nog best een uitdaging zijn om een goed werkende website te bouwen. Dit is vaak onbekend terrein, maar wel erg belangrijk om een succes te maken het bedrijf. Zeker in de opstartfase, en bij klantenwerving, kan een goede en aantrekkelijke website het verschil maken. In dit artikel lees je meer over waar je aan moet denken.
Website maken, zelf doen of uitbesteden
Wanneer je het graag zelf wilt gaan doen dan is de eerste stap het kiezen van een Content Management Systeem (CMS). De ene is iets ingewikkelder dan de ander. Het populairste systeem is WordPress. WordPress biedt heel veel thema’s die jou alvast een headstart geven voor de lay-out van je site. Maar helaas ben je er nog niet met een mooi uiterlijk van de website. Het is namelijk van belang dat de achterkant van de website ook in orde is. Zo moet de achterkant van de website en alle meta’s goed in elkaar zitten om mee te kunnen doen met de concurrentie op het gebied van SEO (Search Engine Optimalization). Omdat het redelijk veel tijd kost om dit uit te zoeken, kiezen veel ondernemers ervoor om een website te laten maken door een online marketing bureau.
SEO
Search Engine Optimalization heeft alles te maken met de zichtbaarheid van jouw website in zoekmachines zoals Google. SEO bestaat uit 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website). Om een hoge positie te veroveren in relevante zoekresultaten moeten de 3 categorieën goed uitgevoerd worden. Ook dit kan een bureau voor je regelen op de juiste manier. Kijk hier voor meer informatie.