Voordelen van het bouwen van een online winkel

4 Voordelen van het bouwen van een online winkel

De e-commerce-industrie blijft snel groeien. In 2019 bereikte de wereldwijde e-commerceverkoop de grens van $ 25 biljoen. Klanten beginnen het gemak van online kopen in te zien, en gaan zelfs een tandje hoger; ze winkelen rechtstreeks vanaf hun smartphone. Veel nieuwkomers willen deze markt aanboren, maar hebben geen idee waar ze moeten beginnen. Als jij dit bent, heb ik goed nieuws: het opzetten van een e-commercebedrijf was nog nooit zo eenvoudig.

Is het moeilijk om een ​​online winkel te maken?

Het online verkopen van producten met behulp van online arbitrage is geen sinecure. De technologie heeft het echter eenvoudiger gemaakt om sneller een online winkel te bouwen dan je je een paar jaar geleden ooit had kunnen voorstellen. Er was een tijd dat het bouwen van een e-commerce winkel buitengewoon moeilijk was. U moest iemand inhuren die wist hoe hij moest coderen om de site voor u te maken.

Dit soort mensen kost geld. Er is ook geen garantie dat de man die u inhuurt, goed werk zal leveren. Ze bouwen misschien een ondermaatse site en rennen weg met jouw geld! Tegenwoordig kunt u dit vervelende proces met slechts een paar klikken uitvoeren. U hoeft nooit website-ontwikkelaars in te huren die u zich toch niet kunt veroorloven.

Met een websitebouwer voor e-commerce kunt u uw online winkel met slechts een paar klikken bouwen en kunt u zelfs gemakkelijk verkopen op online marktplaatsen zoals Amazon.

Is het duur?

In eerste instantie lijkt een goede webwinkel misschien wat duur. Maar vergeleken met de winst die u kunt maken, is dat niets! De online wereld groeit snel en leidt direct tot een snelle groei van de online verkoop.

E-commercebouwers kosten u tussen $ 25 en $ 200 per maand. Als je net begint, ga dan voor de goedkopere optie, verrijk de website met foto’s die overal verkrijgbaar zijn van verschillende gratis stockfotosites. Naarmate uw bedrijf blijft groeien en de behoefte ontstaat aan een zeer hoogwaardige site, is er altijd ruimte om te upgraden.

Een gehoste of een zelfgehoste oplossing?
Er zijn in wezen twee manieren waarop u uw e-commerce website kunt bouwen.


Zelf-gehoste e-commerce website

Een gehoste site is geschikt voor diegenen die op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijke oplossing waarvoor geen technische vaardigheden vereist zijn. Een zelf-gehoste oplossing is voor diegenen die ongebruikelijke / unieke winkels willen creëren die een meer flexibele benadering vereisen en bijgevolg veel technische knowhow vereisen. Welk platform u ook kiest, het hangt af van uw specifieke behoeften en de expertise die tot uw beschikking staat.

Vier voordelen van het bouwen van een online winkel
Er zijn veel marktplaatsen, waaronder Amazon, Facebook en Etsy. Waarom moet u een online winkel maken als u uw producten gewoon in deze markten kunt uploaden? Waarom moet u door de strijd heen om klanten te zoeken wanneer deze marktplaatsen u blootstellen aan een grotere pool van klanten? Laten we, om deze vragen te beantwoorden, eens kijken naar de voordelen van een eigen winkel.

1. Verzamelen van klantgegevens

Wanneer een klant uw producten op een marktplaatsplatform bekijkt en vertrekt zonder iets te kopen, kunt u ze als verdwenen beschouwen. Als ze uw online winkel hebben bezocht, heeft u echter de mogelijkheid om hun e-mailadres op te vragen. Het adres is essentieel voor het samenstellen van uw e-maillijst, waarvan het belang de moeite waard is om er nog een heel artikel over te schrijven. Marktplaatsen geven u zelfs geen toegang tot de e-mail van de klant.

Wanneer een bezoeker op uw e-commercesite terechtkomt, heeft u ook de kans om opnieuw contact met hen op te nemen op sociale mediaplatforms en Google met behulp van een marketingmethode die bekend staat als retargeting. Retargeting is een marketingstrategie waarmee u advertenties kunt maken die op maat zijn gemaakt voor mensen die uw site eerder hebben bezocht. Personen die u via dit advertentiemodel bereikt, hebben een zeer grote kans om een ​​aankoop te doen.

2. Bouwen aan uw merk

Marktplaatsen bieden platforms waar u eenvoudig producten kunt uploaden en direct kunt verkopen. Hoewel dit op het eerste gezicht een groot voordeel lijkt, creëert het een nog groter probleem voor u. Omdat het gemakkelijk is om op deze plaatsen een winkel op te zetten, krioelen ze meestal met verkopers. De meeste van deze verkopers zijn uw directe concurrenten, en aangezien uw etalages min of meer op elkaar lijken, is er geen reden waarom een ​​klant bij u zou moeten kopen en niet bij hen.

Door uw online winkel te creëren, onderscheidt u zich van de rest. Het geeft je de mogelijkheid om te bepalen hoe de winkel eruitziet en hoe de klant het ervaart. Design is belangrijk. Hoe u uw producten presenteert, bepaalt de ervaring van uw klant en stelt u in staat vertrouwen op te bouwen. Hoe meer de klant je gelooft, hoe groter de kans dat hij iets koopt en terugkomt.

3. Vermijd de prijzenoorlog

Aangezien marktplaatsen wemelen van verkopers die soortgelijke producten promoten, hebben consumenten altijd de overhand. De enige manier waarop retailers kunnen concurreren, is door de prijzen te verlagen. Het is niet voldoende dat u al teveel concurrenten heeft; u wordt gedwongen om tegen ondiepe marges te verkopen. Het creëren van uw winkel zal u redden van de prijzenoorlog. Door uniek te zijn, onderscheidt u zich al van de rest. De klant kijkt niet langer alleen naar de kosten en als ze u voldoende vertrouwen, hoeft u zich nooit helemaal zorgen te maken over de prijs.

4. Herhaal aankopen

80% van uw klanten draagt ​​slechts bij aan 20% van uw omzet. De rest (loyale klanten) draagt ​​bij aan het grootste deel van uw omzet (80%). De behoefte aan terugkerende klanten is duidelijk. Om loyale klanten op te bouwen, heeft u een klantendatabase nodig – iets wat u alleen kunt krijgen door uw eigen winkel te hebben. De webwinkels hebben een e-mailmarketingtool waarmee je klanten terug kunt lokken.

Er zijn veel dingen betrokken bij het runnen van een succesvol online bedrijf. Het is beslist geen gemakkelijke taak. U zult bijvoorbeeld moeten uitzoeken hoe u op zoekmachines kunt scoren, hoe u klanten kunt werven en hoe u ze kunt behouden. Het opzetten van uw online winkel is echter supergemakkelijk. Het zou niet het ding moeten zijn dat u tegenhoudt. Met slechts een paar klikken kan uw online winkel operationeel zijn. U hoeft niet te wachten. Neem nu het initiatief en maak gebruik van deze steeds groeiende markt.

Voordelen van het bouwen van een online winkel
Schuiven naar boven