Media monitoring; weet wat er speelt

Vrijwel altijd wordt er nieuws verzonden en gelezen door de mens. Veel bedrijven proberen media te gebruiken om hun producten of diensten te promoten. Maar ook voor hele andere doeleinden, dit kan simpelweg ook voor naamsbekendheid gebruikt wordt. Je weet wat ze zeggen, ook slechte publiciteit is goed. Maar als je media gebruikt, wil je zien wat voor impact dit heeft op de menigte. Wie praten erover, wordt er in positieve zin of negatieve zin gesproken over jouw onderneming. Zo blijven er altijd wel vragen over. Hierdoor is het goed om aan media monitoring te doen. Lees hieronder meer over media monitoring.

Iedereen krijgt nieuws. Meestal 24 uur per dag 7 dagen per week leest of ziet iemand nieuws. Het is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Als bedrijf zou je graag willen weten wat jouw bereik is met jouw communicatie naar de mensen. Lezen of zien mensen mijn reclame-uitingen? Wordt er over gepraat? Is mijn merk een aansprekend merk? Zo zijn er nog veel meer vragen die als ondernemer of communicatieprofessional kan hebben. Als je dit jezelf ook afvraagt is het handig om media monitoring in te schakelen.

Wat houdt media monitoring in?

Als mediaprofessional ben je veel bezig met het verzamelen van het laatste nieuws binnen jouw sector. Je hebt nooit alles gezien en vaak ben je veel bezig met filteren, voordat je het nieuws vindt, waar je daadwerkelijk naar op zoek bent. Verder kun je het nieuws in vele vormen vinden: online, op print, sociale media, radio en televisie. Dit kan allemaal zowel nationaal als internationaal zijn. Aangezien er veel tijd zit in research naar nieuws, wil je je tijd zo nuttig mogelijk besteden. Daarom is het handig om dit uit te besteden aan een bedrijf dat hier gespecialiseerd in is. Zo heb je hier geen omkijken naar en ben je altijd op de hoogte van het nieuws dat belangrijk voor jou en jouw bedrijf.

Wat zijn de eisen voor monitoring?

Wat kan u verwachten van een organisatie dat uw communicatie monitort en analyseert? Het is eenvoudig, maar toch belangrijk dat u dit zelf ook goed in de gaten houdt. Een organisatie die uw media monitort moet ten eerste er voor zorgen dat zij relevante informatie aan u verzorgen. Het is hierbij van belang dat de informatie compleet is als deze wordt doorgespeeld. Dit kan geen positief gemanipuleerd verhaal zijn. 

Dus raak je zoek in alle verhalen die op het internet te vinden zijn? Schakel dan een organisatie in die gespecialiseerd is in media monitoring om jou te helpen met het bijhouden van het laatste nieuws.

Media monitoring; weet wat er speelt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven