Hoe werkt Google Shopping?

Google Shopping is een onderdeel van zoekmachine adverteren. Je gebruikt het voor het promoten en uiteindelijk voor je hoofddoel: het verkopen van je product of dienst. Een internetgebruiker voert op Google een zoekterm in en Google toont vervolgens de aanbieders van het product waarnaar hij of zij op zoek is. Google Shopping is handig voor de consument, maar ook voor de ondernemer werpt het zijn vruchten af: de potentiële klant is slechts één muisklik van je website verwijderd 

De product feed

Google Shopping draait op twee verschillende platformen; naast Google Ads is ook het Google Merchant Center nodig. Het voordeel van Google Shopping boven alleen SEA (Google Ads) is dat je veel meer dan alleen tekst kunt gebruiken. Door de toevoeging van een foto of video, maar natuurlijk ook de prijs van hetgeen je aanbiedt, gaat de advertentie voor de potentiële klant veel meer leven. In plaats van op zoekwoorden werkt Google Shopping op de product feed. 

Minder clicks zonder conversie

Experts zoals bij een marketing bureau in Groningen of elders in het land kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: Google Shopping brengt de moderne ondernemer een hoop voordelen. Het belangrijkst is natuurlijk dat het verkoopproces dusdanig vereenvoudigd is, dat een consument meteen tot aankoop over kan gaan. Ook zul je minder clicks zonder conversie hebben. De interesse van de consument is namelijk gebaseerd op rijkelijke informatie.

Het inschakelen van een marketing expert

Met Google Shopping bereik je effectief een breder publiek. Digitale experts zoals een marketing bureau in Groningen adviseren dit kanaal dat ook aan webshopeigenaren die op korte termijn meer omzet willen genereren. Als ondernemer is het belangrijk te weten dat het opzetten van een Google Shopping campagne behoorlijk ingewikkeld is. Daarom schakelt men veelvuldig een professional in, die ondersteunt van A tot Z. Om een marketing bureau in Groningen in de arm te nemen, hoef je niet zelf in die plaats te wonen.

Wat betaal je voor Google Shopping?

Vanzelfsprekend is een succesvol platform als Google Shopping, waarmee je aanzienlijk meer conversie kunt genereren, niet gratis. Je betaalt de kosten voor je advertenties middels PPC: pay per click. Met andere woorden: als een internetgebruiker via de online advertentie naar jouw website doorklikt, dan pas worden er kosten in rekening gebracht. Dit staat los van of er wel of geen aankoop wordt gedaan. Je bepaalt overigens zelf hoeveel je per klik wilt betalen. Betaal je het hoogste bedrag, dan sta je vooraan.

Hoe werkt Google Shopping?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven