7 tips om een online winkel te beginnen

Heb je een product dat je online wilt verkopen, maar je weet niet zeker hoe je moet beginnen met het maken van een e-commerce winkel?

Maak je dan geen zorgen! Hier zijn zeven eenvoudige stappen van Fabmagazine.nl om een online winkel te beginnen.

1. Kies een product en een markt voordat u een online winkel begint

Het kiezen van een goed product is een belangrijke beslissing wanneer u een winkel begint. Het product en de markt die u kiest moet iets zijn waar u in de eerste plaats gepassioneerd over bent. U zult dit product elke dag verkopen en aan uw klanten verkopen.

Zorg ervoor dat u een gedetailleerde marktanalyse uitvoert en uw concurrentie onder de loep neemt. U wilt niet in een overvolle markt zitten, tenzij u een uniek aanbod heeft waarmee u zich kunt onderscheiden van uw concurrenten.

2. Kies een e-commerce website bouwer, domeinnaam en betalingsgateway

Wat u ook doet, laat geen webontwikkelaar een webwinkel voor u bouwen vanaf nul.

Er zijn tal van keuzes als het gaat om e-commerce website bouwers. Een aantal van de beste website bouwers zijn Bigcommerce, Shopify, SquareSpace, Weebly, Wix, en Bigcartel. Voor de meeste doeleinden, zal je niet verkeerd gaan met een van deze.

Er zijn andere platforms die open source zijn, zoals PrestaShop en WooCommerce. Omdat ze open source zijn, hebben ze veel meer plugins en widgets en laten ze meer functionaliteit en manipulatie toe als je een webontwikkelaar hebt of weet hoe je moet coderen.

Met de meeste winkel bouwers kunt u gewoon een sjabloon selecteren, het aanpassen en de instellingen tweaken. Een van de beste eigenschappen van winkelbouwers is dat u iets binnen minder dan een week online kunt krijgen. Het is niet nodig om maanden te zwoegen op een website met een blog! Zet uw winkel snel op en u kunt verder.

3. Neem geweldige productfoto’s en maak geweldige productbeschrijvingen

Uw productfoto’s en productomschrijvingen zijn de belangrijkste onderdelen van uw online winkel. Wanneer een bezoeker op uw winkelpagina landt, zijn de productfoto’s de belangrijkste dingen die hen zullen aantrekken.

Je moet meerdere productfoto’s aanbieden, inclusief foto’s van je product op een effen witte achtergrond en foto’s van je product in context. Door meerdere foto’s van uw product vanuit verschillende hoeken te geven, kunt u de klant het product laten zien voordat hij het koopt.

Met de productbeschrijving wilt u de klant details geven die hij op de foto niet kan zien. Zorg ervoor dat u de afmetingen vermeldt, de samenstelling van het materiaal (wat voor soort stof, bijvoorbeeld) en al het andere dat de klant niet kan voelen of ruiken.

Hoe meer details u kunt geven, hoe beter het is, niet alleen voor de klant maar ook voor u. U zult minder vragen van klanten krijgen en meer mensen zullen het product meteen kopen omdat u alle informatie hebt verstrekt. Dit geldt ook voor retourzendingen – er is niets vervelender dan iets ontvangen dat er niet uitziet zoals op de foto’s online.

Zorg er dus voor dat uw productfoto’s en -beschrijvingen duidelijk zijn en alle details bevatten voor de klant. Zij zullen u dankbaar zijn – en u uzelf.

4. Zet uw social media-campagne en e-mailmarketinglijsten op

Het is niet gemakkelijk om online te verkopen en verkeer naar uw online winkel te krijgen, dus ik stel voor dat u zo snel mogelijk begint met uw social media-campagne, zo niet zelfs voordat u uw online winkel lanceert.

Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest zijn de beste social media platforms voor eCommerce. Ze zijn allemaal verschillend en hebben elk hun voor- en nadelen. Bekijk enkele van onze gidsen over hoe je deze platforms kunt gebruiken:

5. Bied een geweldige klantenservice

Klantenservice kan een verkoop maken of breken.

Stel een standaard e-mailadres in zoals ‘hello@storename.com’ en zorg ervoor dat u of iemand anders alle vragen van klanten binnen acht uur of minder beantwoordt, indien mogelijk.

Het is belangrijk dat u vragen leest en klanten antwoordt, vooral als u net begint. Dit zal je helpen om hun behoeften en feedback te begrijpen. Tony Hsieh van Zappos las vroeger elke e-mail van de klantenservice die binnenkwam. Dit hielp Zappos te vormen tot wat het nu is.

Naarmate je groeit, kun je een klantenserviceteam opzetten of gebruikmaken van een dienst als Influx, die klantenservice op verzoek biedt.

7 tips om een online winkel te beginnen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven