3 tips om jouw webshop echt op de kaart te zetten!

Het was altijd al jouw droom om een eigen webwinkel te starten. Nu heb je eindelijk de knoop doorgehakt en is jouw webshop geboren. Maar wat nu? Je wil natuurlijk wel dat dit een groot succes zal worden. Helaas ben je hier niet alleen in. E-commerce is nog nooit zo populair geweest. Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De concurrentie is dan ook moordend. Hierdoor zal je met een heel goed marketingplan moeten komen om jouw webshop echt op de kaart te kunnen zetten. Wil jij van een echt succesvol bedrijf profiteren? Hier zijn 3 tips om dit mogelijk te maken.

1.     Contacteer een online marketing bureau

 

Allereerst is het belangrijk om contact te leggen met een online marketing bureau. Het beste online marketing bureau kan jou precies uitleggen waar het op het gebied van online marketing bij jouw webshop nog aan schort. Online marketing is van essentieel belang. Zonder kunnen de meeste bedrijven simpelweg niet bestaan. Van groot tot klein, ieder bedrijf maakt hier tegenwoordig gebruik van.

Sommige ondernemers kiezen ervoor om de online marketing in eigen handen te nemen. Of in elk geval gedeeltelijk. Hoe moeilijk kan het nou zijn om goede webteksten te schrijven, te adverteren via Google AdWords of social media kanalen te onderhouden? Wie dit denkt, heeft het goed mis. Online marketing is echt een vak apart. Het vraagt veel kennis en ervaring om een succesvolle marketingcampagne op poten te zetten. Bovendien verandert de wereld van online marketing continu. Dit bijhouden naast je eigen werkzaamheden is bijna geen doen. Bovendien kost ook het onderhouden van simpele marketingtechnieken meer tijd dan je denkt. Social media marketing uitbesteden is dan ook vaak een slimme keuze. Zo hou jij meer tijd over voor hetgeen wat je graag doet: contact met de klant en het produceren van geweldige artikelen.

2.     Benader influencers

 

Influencers zijn er tegenwoordig in overvloed. Dit zijn vaak jonge mannen of vrouwen met een heel groot aantal volgers op social media. Hierdoor hebben ze ook enorm veel invloed op bijvoorbeeld het koopgedrag van de consument. Wanneer zij de werking en de voordelen van een specifiek product laten zien, is de kans groot dat meer mensen jouw producten kopen. Meestal betaal je hem of haar een vooraf afgesproken bedrag en zal de influencer vervolgens je webwinkel promoten. Hoe groter de invloed van hem of haar is, hoe meer je hiermee zal bereiken.

3.     Scoor hoger in Google

Hoger scoren in Google is van essentieel belang om jouw webshop op de kaart te zetten. Wanneer mensen op zoek gaan naar producten of diensten zullen zij zich al snel wenden tot deze zoekmachine. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen niet verder scrollen dan de eerste twee pagina’s met zoekresultaten. Als jouw webshop niet op de eerste pagina terecht komt, dan zal dit weinig opleveren. Heeft jouw webwinkel een hoge positie in de zoekresultaten van Google, dan zal je automatisch ook meer bezoekers krijgen. En hoe meer bezoekers, hoe groter de kans dat er ook veel verkocht zal worden.

Schakel om hoger te scoren in Google altijd GMU in. Zij zijn Google Partners, wat betekent dat ze precies weten hoe ze met o.a. Google AdWords goed kunnen adverteren. Dit levert jou enorm veel conversie op. En het goede nieuws is: je hoeft er zelf verder niets voor te doen!

3 tips om jouw webshop echt op de kaart te zetten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven